2010/05/15

Kuleczki z Kurczaka i Pieczarek w Skorupce Sezamowej - Chicken and Mushroom Meatballs coated in Sezam Seeds


Zostałam obdarowana ogromną ilością pieczarek, zastanawiałam się co by tu z nich przyrządzić. W oko wpadły mi kuleczki z kurczaka obtoczone w sezamie ze strony The Australian Women's Weekly, których przepis w znaczny sposób zmodyfikowałam...

 

Składniki:

500 g piersi z kurczaka

250 g pieczarek

3 łyżki sosu słodka chilli

1 średniej wielkości szczypiorek

2 łyżki cytryny

sól i pieprz do smaku

10 łyżek bułki tartej

3 ząbki czosnku

około 100 g ziaren sezamu do panierki

olej do smażenia


 

Piersi z kurczaka zmielić w maszynce do mielenia z pieczarkami, szczypiorkiem oraz obranym i pokrojonym czosnkiem (ewentualnie wszystkie składniki drobno pokroić jeśli ktoś nie posiada maszynki do mielenia mięsa). Do zmielonych składników dodać, bułkę tartą, sos słodka chilli, sok z cytryny, sól i pieprz. 

 

 

Z tak powstałego farszu formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego i obtaczać każdą kulkę w ziarnie sezamu (można też formować płaskie kotleciki, dzięki czemu będzie można je smażyć je na patelni zamiast frytkownicy). 

 

 

Tak uformowane kulki smażyć w frytkownicy około 12 minut w temperaturze 170 stopni.


 

Kuleczki można serwować z rożnego rodzaju sosami. Moje kuleczki podałam w sposób obiadowy: ziemniaczki, sałatka  z sałaty rzodkiewki i szczypiorku oraz sos czosnkowy.


1 komentarz:

  1. Wcześniejsze komentarze:
    Ewa
    77.113.18.101
    13.07.2010 o 10:54 PM

    na patelni albo w piekarniku też by się je dało zrobić,tak,aby nie były takie tłuste?
    na patelni albo w piekarniku też by się je dało zrobić,tak,aby nie były takie tłuste?
    Ewa

    onyx87
    gabi189@vp.pl
    83.11.106.252
    15.06.2010 o 6:44 PM

    naprawdę świetny pomysł już mi pachnie a jeszcze nie zrobiłam
    naprawdę świetny pomysł już mi pachnie a jeszcze nie zrobiłam
    gabi189@vp.pl
    onyx87

    asiejka
    ugotujmy.blogspot.com
    dobranocki@gmail.com
    83.11.187.84
    15.06.2010 o 8:35 AM

    och, pyszne to kuleczki!
    och, pyszne to kuleczki!
    dobranocki@gmail.com
    asiejka
    http://ugotujmy.blogspot.com


    Paula
    justmydelicious.blogspot.com/
    justmydelicious@gmail.com
    91.196.215.2
    15.06.2010 o 7:45 AM

    ale pyszności! bardzo pomysłowe :)
    ale pyszności! bardzo pomysłowe :)
    justmydelicious@gmail.com
    Paula
    http://justmydelicious.blogspot.com/


    majka
    kalejdoskopkulinarny.blogspot.com
    majazteca@poczta.onet.pl
    87.78.67.162
    15.06.2010 o 6:34 AM

    Swietny pomysl na obiad. Te kuleczki wygladaja przepysznie :)
    majazteca@poczta.onet.pl
    majka
    http://kalejdoskopkulinarny.blogspot.com

    gosiaa99
    mojeekspresjekulinarne.blox.pl
    gosia_xxxx@interia.pl
    98.219.122.110
    15.06.2010 o 2:12 AM

    pysznie wyglada ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails