2011/11/05

Cycki Murzynki - Bubbie Cake

Rewelacyjne ciasto pod względem smaku a jak i samego wyglądu. Często gościło u mnie w domu za dawnych lat. Pierwsza warstwa bezy upieczonej z ziarnkami maku oraz wiórek kokosowych, druga masa budyniowa a na sam koniec biszkopty nasączone w wódce, oblane polewą czekoladą, a na sam koniec umieszczone rodzynki zamoczone z w polewie czekoladowej. Widziałam wersję tego ciasta z jedną warstwą biszkoptu, mi jednak bardziej podoba się moje rozwiązanie ciasta. Jest to jedno z moich ulubionych ciast, często nazywane przez moich znajomych nie cyckami murzynkami a Cyckami Małgorzaty;)






Składniki na biszkopt bezowy:
  • 7 białek
  • 1 szklanka maku
  • 1 szklanka wiórek kokosowych
  • 1 szklanka cukru pudru
  • szczypta soli 
  • tłuszcz do wysmarowania formy (masło, smalec, olej wg uznania)
Przygotować blaszkę o wymiarach 20x40 cm (ja upiekłam 2 biszkopty okrągłe o średnicy 25cm). Wyłożyć blaszkę podwójnie papierem do pieczenia i nasmarować tłuszczem. Rozgrzać piekarnik na temperaturę 17 stopni.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Następnie dodać wiórki i mak. Delikatnie wymieszać. Przełożyć do przygotowanej blaszki. Piec około 20 minut w temperaturze 170 stopni.


Składniki na masę budyniową:

  • 7 żółtek
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 szklanka cukru
  • 3 opakowania budyniu waniniliowego
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny
  • 1 kostka masła miękkiego prawdziwego
  • 1,5l mleka

1,25litra mleka zagotować, pozostałe składniki (oprócz soku z cytryny i masła) Dobrze wymieszać lub ubić mikserem, wlać do gotującego się mleka, mieszać do zgęstnienia. Odstawić do ostudzenia. Masło utrzeć, stopniowo dodawać ugotowany budyń. Na sam koniec sok z cytryny.
Tak przygotowaną masę wyłożyć na upieczony spód z maku i wiórek kokosowych.



Dekoracja:
  • około 2 opakowania  biszkoptów okrągłych
  • wódka do nasączenia biszkoptów
  • garść rodzynek
Biszkopty nasączyć w wódce i wykładać jeden obok drugiego na masie budyniowej (jeśli nie chcecie by wódka była zbyt odczuwalna w biszkoptach, można ją rozrobić pół na pół z przegotowaną wodą)


Polewa Czekoladowa:
  • 8 łyżek kakao
  • 8 łyżek masła
  • 8 łyżek słodkiej śmietany
  • 8 łyżek cukru
Wszystkie składanki umieścić w garnku, podgrzać, ale nie gotować. mieszać co jakiś czas do momentu aż cukier się rozpuści. Tak przygotowaną polewę lekko ostudzić, ale tak by jeszcze konsystencja była lejąca. rodzynki maczać po jednym i umieszczać na środku każdego biszkopta. Pozostałą część polewy, wylać pomiędzy biszkoptami (najlepiej uzyżyć łyżkę).

Całe ciasto schłodzić. 
Przechowywać w lodówce.



8 komentarzy:

  1. mam przepis na bardzo podobne ciacho:) fajnie wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczne :-)
    Kiedys robiłam i bardzo nam smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają, bardzo dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też właśnie bardzo dawo ich nie robiłam....i naszła mnie na nie wielka ochota....teraz już został tylko posmak....bo zniknęły w mig;)

    OdpowiedzUsuń
  5. hahaha boska nazwa.. ale ciacho prezentuje się wysmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale fajne :) nigdy nie jadłam, świetnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  7. W trakcie wczytywania się w przepis zauważyłam blędy, może warto poprawić.
    .....na temperaturę 17 stopni.Piec około 2 minut
    W domyśle pewnie chodzi o temp.piekarnika 170"C i czas 20 min.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, tak czas pieczenia powinien być 20 minut a nie 2 minuty.

      Usuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails