2010/06/14

Pianka Rabarbarowa - Rhubarb Foam Cake

Sezon rabarbarowy się zaczął, zastanawiałam się co by tu z niego przygotować...czy ciasto piaskowe czy tartę, ale zdecydowałam się wypróbować w końcu przepis na piankę rabarbarową. Puszysta pianka z lekko kwaśnym posmakiem rabarbaru  jego kawałkami. Na spód użyłam ciastka digestive, gdyż nie miałam zbytnio czasu, ale również mogą być biszkopty czy biszkopt.



Składniki na spód:

150 g ciastek digestive

4 łyżki masła

Ciastka rozdrobnić (użyłam wałek), masło rozpuścić i dodać do rozdrobnionych ciastek. Wymieszać dobrze i wyłożyć masą tortownicę (20cm).


Składniki na piankę:

2 galaretki czerwone (użyłam malinowe)

300 ml śmietany kremówki (w uk whipping cream)

1 łyżka cukru

3 duże łodygi rabarbaru (około 300 g)



Galaretki rozpuścić w szklance wrzącej wody. Rabarbar pokroić w kostkę, wrzucić do garnka, dodać 5 łyżek wody i łyżkę cukru (można dodać więcej jeśli ktoś lubi bardzie słodkie ciasto). Gotować 10 - 15 minut, mieszając. Na koniec większe kawałki można rozgnieść ugniatarką do ziemniaków( jeśli ktoś lubi bardziej rabarbar jako mus można użyć blender, ja jednak wole poczuć małe kawałki rabarbaru). Rozpuszczone galaretki wymieszać z przegotowanym rabarbarem i odstawić do ostudzenia(dla dekoracji odlałam pół szklanki galaretki z rabarbarem i dodałam 2 łyżki gorącej wody).

 


 

Gdy galaretka z rabarbarem zacznie tężeć, w osobnej misce ubić śmietanę na sztywno, następnie dalej ubijając dodawać stopniowo galaretkę. 

 

 

Piankę przełożyć do przygotowanej tortownicy wyłożonej biszkoptami (na wierzch polałam odłożoną część galaretki) Odstawić do schłodzenia na minimum 2 godziny. Przechowywać w lodówce.

 


;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails