2011/08/22

Prawdziwe i Najlepsze Domowe Masełko Mamy Marysi - Homemade Butter

Prawdziwe domowe masło, łatwo nie da się go wykonać w domu, ze względu na składniki a także sprzęt. Dzisiaj przedstawiam Wam masełko mojej Mamy. Jest rewelacyjne i nie może równać z żadnym innym....a sam smak nie bagatelny. Dla mnie takie masełko z świeżo upieczonym chlebkiem jest lepsze niżeli jakąkolwiek szynką czy polędwicą...

Uwielbiam!!!:)






Składniki na wykonanie masła:

  • 2 litry śmietany odwirowanej w wirówce dla mleka dobrze schłodzonej (do takiej należy dodać litr zimnej wody) lub 3 litry śmietany zebranej z mleka krowiego (musi być bardzo dobrze schłodzona nawet lekko przemrożona)
  • sól
  • zimna woda
Mleko wlewamy do masielnicy (w mojej mamy przypadku jest to rosyjska maselnica elektryczna o pojemności 3litrów). Zamknąć. 





Włączyć i mieszać w masielnicy przez około 5 minut, gdy masa zgęstnieje, należy dodać pół litra wody, dalej mieszać rzez 2 minuty. Wycisnąć rękoma masło i wrzucić do miski z zimną wodą oraz odrobiną soli (dzięki soli masło można dłużej przechowywać). A pozostała woda to maślanka. Z niej można wyczarować rożne cuda od bułeczek, deserów czy placków


Wygniatać małe porcje masła rękoma, w celu pozbycia się wody.
Tak wyrobione masło mozna jeść od razu lub można je po porcjować i zamrozić.  


Z takiej ilości śmietany można uzyskać maksymalnie około 900g masła. Wszystko zależy od jakości śmietany. Musi być prawdziwa wiejska nie ze sklepu.



6 komentarzy:

  1. domowe masło, to już jest coś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale Ty tego masła tam masz O.o Że pyszne, to nie wątpię, bo też czasem robię, ale nigdy w takich ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleś mi apetytu zrobiła tylko gdzie ja taką śmietanę dostanę i taką maselnicę ?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. hihi śmietanę od rolnika;) o ile jest jakiś w pobliżu...a masielnicę z rosji;) choć można znaleźć ją też na internecie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. proszę odpowiedzieć bo mam problem- kiedy zbierałam sama śmietanę z mleka masło wychodziło a kiedy kupiłam wirówkę z kilkunastu litrów mam 30 dkg masła co robię nie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest dobre mleko to z 10 litrów powinno uzyskać się litr śmietany z wirówki. Mamy masielnica ma pojemność 4l i wlewa 2,5 litra śmietany i pół litra zimnej wody. Czasami jak masielnica nie chce mieszać to dolewa kolejne pół litra wody. I z takiej ilości śmietany powinna Pani uzyskać 1 kg masła.

      Usuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails