2014/07/25

Idealny biszkopt - znakomity do tortów

Wiele lat obawiałam się pieczenia biszkoptu, zawsze prosiłam mamę by go upiekła, a wtedy ja dokańczałam takie ciasto po przez zrobienie kremu i dekorację. Może dlatego, że pierwszy wyszedł mi zakalec, a potem już nie chciałam próbować. Dopiero po wyprowadzce z domu rodzinnego, zaczęłam sama piec biszkopty i ten przepis najbardziej przypadł mi do gustu. Upiekłam już setki tortów na podstawie tego przepisu, kilka tortów możecie znaleźć na blogu, a przepis dodaję dopiero teraz. Biszkopt lekki i zwiewny, łatwy w przygotowaniu. Idealnie nadaje się do tortów i nie tylko.  Pieczony bez proszku do pieczenia 
Z tego samego przepisu można zrobić biszkopt kakaowy, wystarczy użyć kakao zamiast mąki ziemniaczanej.
Znalazłam ten przepis na internecie, ale wiem że oryginalnie pochodzi z bloga Dorotus 76. 








Składniki:


  • 5 jaj (mogą być z lodówki)
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru drobnego
  • szczypta soli





Przygotować tortownicę o wymiarach 20 - 22 cm tutaj użyłam kwadratową blaszkę o wymiarze 20 cm.
Spód blaszki wyłożyć papierem do pieczenia i posmarować lekko tłuszczem (masło, oliwa, smalec, olej co pod ręką;)).Nie należy smarować boków blaszki. Rozgrzać piekarnik na temperaturę 170 stopni.

Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać przez sito, by pozbyć się ewentualnych grudek. 



Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę, a pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier. Ubijać tak długo aż cukier się rozpuści (można sprawdzic palcami czy nie ma wyczuwalnego cukru) a następnie stopniowo dodawać po jednym żółtku, ubijajając kilka minut (do 10 maxymalnie). Do masy jajecznej wsypać przygotowane wcześniej mąki delikatnie mieszając łyżką lub mikserem na najwolniejszych obrotach. Dobrze wymieszać ale nie za długo i przelać do przygotowanej wcześniej formy.
 Piec około 30 minut w temperaturze 170 stopni, do tzw suchego patyczka.

Po upieczeniu wyjąc z piekarnika razem z formą rzucić z wysokości pół metra na podłogę. TAK na podłogę;) Dzięki temu biszkopt wyzbywa się pęcherzyków powietrza i jest równy. Wstawić go z powrotem do piekarnika i zostawić do całkowitego ostudzenia przy uchylonych drzwiczkach. 

Szczerze mówiąc próbowałam wersji bez wkładania do piekarnika z powrotem i też było wszystko ok. Po całkowitym ostudzeniu biszkoptu, oddzielić nożykiem boki od blaszki i wyjąć.  Przekroić na 3 równe blaty (albo 4, ale pieczone w formie 20 cm).




A poniżej kilka biszkoptów użytych do tortów z tego samego przepisu:

Reagge Cake 





Tort Angry Birds






Tort Doniczka





Tort Czekoladowy 
(zmienić mąkę ziemniaczaną z kakaem)




Tort Łóżko








Tort Ogrodnika





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails