2010/07/31

Domowe Wafle z Kremem Czekoladowym – Homemade Waffles with Chocolate Cream


Będąc na urlopie zamarzyły mi się wafle…takie suche przełożone kremem czekoladowym…. a oto i wynik mojej zachcianki…


Składniki na 4 paczki suchych wafli:

600g masła lub margaryny

250g cukru

400g mleka w proszku

150g kakao w proszku

1,5 szklanki mleka w płynie

W garnku na małym ogniu rozpuścić cukier z masłem, następnie dodać pozostałe składniki, dobrze wymieszać do momentu aż się rozpuszczą, cały czas mieszając (nie należy doprowadzić do gotowania się kremu, cały czas należy trzymać na małym ogniu). Czas przygotowania maksymalnie 15 minut.

Tak powstałym kremem posmarować każdy wafel. Ja z 4 paczek suchych wafli zrobiłam 2 wysokie bloki waflowe. Na tak utworzone bloki waflowe należy położyć deskę która przykryje cale wafle. Na wierzch każdej deski położyć coś ciężkiego (użyłam garnek 8 litrowy, który napełniłam wodą).




Wafle odstawić na minimum 24h im dłużej tym lepiej …choć pokusa jest wielka by je zjeść od razu…. ;)

3 komentarze:

  1. #
    asiejka | 31/07/2010 at 9:40 AM | Reply | Edit

    o, pyszne to zachcianka
    i
    Rate This

    Quantcast
    #
    Paula | 31/07/2010 at 9:18 AM | Reply | Edit

    takie wafle to ja lubię bardzo :)
    i
    Rate This

    Quantcast
    #
    cukrowa wróżka | 31/07/2010 at 9:00 AM | Reply | Edit

    wafli jeszcze nigdy nie robiłam.a szkoda, bo wyglądają pysznie. :)
    i
    Rate This

    Quantcast
    #
    Ciastella | 31/07/2010 at 7:14 AM | Reply | Edit

    mmm pycha;D z chęcią zjadłabym jednego;)
    i
    Rate This

    Quantcast
    #
    myniolinka | 31/07/2010 at 6:48 AM | Reply | Edit

    smaki dzieciństwa, prostota w smakowitym wydaniu :)
    i
    Rate This

    Quantcast
    #
    Panna M | 31/07/2010 at 2:19 AM | Reply | Edit

    w dzieciństwie trudniłam się wafloróbstwem. jak ja je miło wspominam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam ma pani jakiś sposób na tą masę kakaową jak się zwarzy? Bo mi właśnie tak się stało i nie wiem co zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Agnieszko, Zawsze jak masa mi się zwarzy, skawali to dalej podgrzewam ją na małym ogniu i dodaję do niej odrobinę słodkiej śmietanki, intensywnie mieszając. Wtedy konsystencja powinna by już lejąca.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails