2011/03/12

Placki Ziemniaczane - Potato Pancakes (Hash Brown)

Placki ziemniaczane, moje ulubione...zwłaszcza latem...choć zimą również. Zawsze zawierają startą cebulkę...i uwielbiam je jeść, zwłaszcza na słodko z gęstą śmietaną i cukrem. Pychotka....zawsze miałam problem, bo nie dość że trzeba obierać ziemniaki to potem trzeć je na tarce...a palce pozdzierane....Zakupiłam mikser i teraz przygotowywanie placków ziemniaczanych to sama przyjemność;)







Składniki:

  • 1kg ziemniaków
  • 2 jajka
  • 6łyżek mąki pszennej
  • 1 duża cebula
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia 

Ziemniaki i cebulę obrać. Ziemniaki zetrzeć na tarce o dużych lub mniejszych oczkach (wg uznania ja wolę na większych), to samo zrobić z cebulą (bądź bardzo drobno ją pokroić). 




Wszystkie składniki dobrze wymieszać. Dobrze rozgrzać olej na patelni, nakładać łyżką na patelnię (wolę grubsze z resztą jak widać i bardzo dobrze przyrumienione) smażyć z każdej strony do zarumienienia. 




Podawać według uznania.


5 komentarzy:

  1. tyle razy jadłam placki a nazwa potato pancakes nie przyszła mi do głowy :) brzmi genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja placki ziemniaczane robi, prawie zawsze z gulaszem pod moja córeczkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten pomysł na pankejki ziemniaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ziemniaczane uwielbiam ;) najchętniej z dużą ilością zieleniny

    OdpowiedzUsuń
  5. są takie puchate :) mniam..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails